« I'm A Cerebrity... Get Me Out of Here! | Main | My favorite 1 »

Cowboy Boots

今日のは、読んだあと2秒くらいしてからキタ。
A Texas teacher who was helping one of her kindergarten students put on his cowboy boots. He'd asked for help and she could see why. Even with her pulling and him pushing, the little boots still didn't want to go on. Finally, by the time the second boot was on, she had worked up a sweat.

あるテキサスの幼稚園の先生が、彼女の生徒の一人がカウボーイブーツを履くのを手伝っていました。
その男の子が「助けて」と言った時、どうして履けないか分かっていました。
どんなに私が引っ張って、その子が押しても、ブーツは全然入りませんでした。
最終的に、2つ目のブーツが入った時は、一汗かいていました。


She almost cried when the little boy said, "Teacher, they're on the wrong feet." She looked and sure enough, they were. It wasn't any easier pulling the boots off than it was putting them on. She managed to keep her cool as together they worked to get the boots back on - this time on the right feet.

その子が、
「先生、ブーツ反対に履いてちゃってる!

と言った時は、叫びそうになりました。彼女が見ると、その通りでした。
ブーツを脱がせるのは、履かせるのと同じくらい大変でした。
彼女は平静を装っていました。そして、二人で一緒に、ブーツを履き直しました。
今回は、間違っていません。


He then announced, "These aren't my boots." She bit her tongue rather than get right in his face and scream, "Why didn't you say so?" like she wanted to.

その子が、また言いました、
「これ、僕のブーツじゃないよ。」
彼女は、彼の顔を正面向かって、思ったまま「どうしてそう言わなかったの?」と叫ぶのをぐっとこらえました。


And, once again she struggled to help him pull the ill-fitting boots off his little feet. Just about the time they got the boots off, he added,

そして、もう一度、その子の小さな足にうまくはまっていないブーツを脱ぐのを手伝いました。
ちょうど、ブーツを脱がせたところで、彼は付け加えました、


"They're my brother's boots. My Mom made me wear 'em." Now she didn't know if she should laugh or cry. But, she mustered up the grace and courage she had left to wrestle the boots on his feet yet again.

「これは、僕のおにいちゃんので 、ママが僕にこれを履きなさいって言ったんだ」

このとき、彼女は笑って良いのか、泣いた方がいいのか分かりませんでした。
しかし、彼女は、しとやかさを失うことなく、勇気を奮い立たせて、もう一度、その子の足にブーツを履かせ始めました。


Helping him into his coat, she asked, "Now, where are your mittens?"

その子がコートを着るのを手伝った後、彼女は尋ねました、
「さあ、君の手袋はどこ?」


He said, "I stuffed 'em in the toes of my boots."

その子は言いました、
「僕、手袋をブーツの爪先に詰め込んだよ」

先生:(プチッ)




















Her trial starts next month.

彼女の裁判は、来月始まります。
Today's Tips
work up a sweat
一汗かく
bite one's tongue
言いたいことを我慢する
muster up
奮い立たせる


出典:A-Grin-A-Day.Com

|

« I'm A Cerebrity... Get Me Out of Here! | Main | My favorite 1 »

Comments

対抗する勇気に挑戦する勇気

Posted by: monster beats | 14.11.2011 at 04:39 PM

Post a comment



(Not displayed with comment.)




TrackBack

TrackBack URL for this entry:
http://app.cocolog-nifty.com/t/trackback/1874/190740

Listed below are links to weblogs that reference Cowboy Boots:

« I'm A Cerebrity... Get Me Out of Here! | Main | My favorite 1 »