« Lost Village | Main | Swedish Rock »

On The Construction Site

カウンター4000行きました。ありがとう。
だんだん加速しているのが分かってうれしい。

今日は久しぶりにエスニック(民族性)ジョーク
There was this Spanish guy, this Korean guy and this Russian guy all working for the same construction company.


スペイン人と韓国人とロシア人が同じ建設会社に勤めていました。


At the beginning of the day the boss comes out and says to the Spanish guy, "You're in charge of the cement."
Then he said to the Russian guy, "You're in charge of the dirt."
Then he said to the Korean guy, "You're in charge of the supplies."


その日の初めにボスがやってきて、スペイン人に言いました、「君は、セメント係りだ。」
そして、ロシア人に言いました、「君は、係りだ。」
さらに、韓国人に言いました、「君はサプライ(補給品 supplies)係りだ。」


Then he said, "I'm gonna be back at the end of the day to check on your work. It better be good or you're fired." So they all go off to go get their work done.


それからボスは言いました、
「今日の終業時間に君たちの仕事をチェックしに来るからね。ちゃんと仕事してないとクビ になるからね。」
それから、3人は、自分の仕事を終わらせるために、出て行きました。


At the end of the day, the boss comes back to check on their work. He looks at the big pile of cement and goes, "Good work," to the Spanish guy.Then he looks at the big pile of dirt and says, "Good work," to the Russian guy.
Then he couldn't find the Korean guy so he asks, "Where the heck is the Korean guy?"


その日の最後に、ボスが来て、3人の仕事をチェックしました。ボスは、セメントの大きな山を見て、そのスペイン人に「よく出来た」と言いました。
次に、大きな土の山を見て、ロシア人に「よく出来た」と言いました。
そして、韓国人が見当たらないので尋ねました、
「一体全体、あの韓国人はどこ行ったんだ?」


All of a sudden, the Korean guy jumps out from behind the big pile of dirt and yells,


突然、その韓国人が土の大きな山の後ろから飛び出して叫びました、












" SUPPLIES!"


「サプラーイズ!」
ここでは、韓国人ですが、L(エル)R(アール)を聞き分けられない、アジア人全てに当てはまるジョークです。
ちなみに、私も脈絡も無く、単語だけを聞いても絶対に聞き分けられないです。あと、thとsも口の動きを見なければ分からないです。(実際、ネイティブはthの時に、”これでもか”って言うくらい歯の間から舌を出すのでよく分かります。)

Today's Tips
supply
供給品、補給品
surprise
驚き、びっくり

出典:Aardvark Archie's Guide to RUDE HUMOR

|

« Lost Village | Main | Swedish Rock »

Comments

私が何かをすることはできますか

Posted by: monster beats | 14.11.2011 at 04:40 PM

Post a comment



(Not displayed with comment.)




TrackBack

TrackBack URL for this entry:
http://app.cocolog-nifty.com/t/trackback/1874/244705

Listed below are links to weblogs that reference On The Construction Site:

« Lost Village | Main | Swedish Rock »