« Nirvana | Main | An Amazing Discovery »

An Actor

昨日は、嫁さんが料理教室でタイ料理(ここはイギリスです)を習うために、夜、娘の世話をしていました。

それで、娘は最近やっと自分の名前がアルファベットで書けるようになったので、忘れないように特訓していました。

でも、娘は左ききなので、左で鉛筆を持って書きます(イギリスでは、結構左で書く人多いです)。
そのせいかどうか分かりませんが、注意していないと、右左反対のアルファベットを書くこともあるので、右手に矯正しようかと悩んでいるところです。

そして、嫁さんと娘が寝た後、ジョーク探しをしている時に、以下の’娘を思う父親のジョーク’を読んで目頭を熱くしてしまいました。

An aspiring young actor asked a young lady's father if he could have his daughter's hand in marriage. The father said, "I would never let my daughter marry an actor."

ある血気盛んな若い俳優が、ある若い女性の父親に結婚させてくれるようお願いしました。
女性の父親は言いました、
「俳優とは絶対結婚させないぞ!」


The actor said,
"Sir, I think you may change your mind if you see me perform. Won't you at least come and see the play?"

俳優は言いました、
「お父さん、私の演技を見ればお気持を変えていただけると思います。
どうか、私の芝居を見るだけでもお願いします。」


So the father went to see the play, and the next day he called the actor,
"You were right. I did change my mind. Go ahead and marry my daughter.

それで、父親は芝居を見に行きました。
そして次の日、父親は俳優に言いました、
「君は正しかった。私は、考えを変えたよ。
娘と結婚しなさい。 だって、. . .






















You're no actor."

君は、俳優じゃないからね。

もちろん、面白くて目頭を熱くしました。;)

出典:A-Grin-A-Day

|

« Nirvana | Main | An Amazing Discovery »

Comments

Wow, incredible weblog layout! How long have you been blogging for? you make blogging glance easy. The full glance of your web site is fantastic, as neatly as the content!

Posted by: Hay Day Hack No Survey | 21.08.2014 at 04:27 AM

Hello, I enjoy reading through your post. I like to write a little comment to support you.

Posted by: Clash of Clans Hack No Survey | 28.08.2014 at 04:12 AM

Post a comment



(Not displayed with comment.)




TrackBack

TrackBack URL for this entry:
http://app.cocolog-nifty.com/t/trackback/1874/593892

Listed below are links to weblogs that reference An Actor:

« Nirvana | Main | An Amazing Discovery »