« Towards The Top Ten | Main | 100th JOKE »

Learning Adult Words

英語学習ランキングでトップ10を狙う企画 第2回。

一応英語学習ということで、ちょっとはためになるジョークを。

面白かったら、投票よろしくお願いします(しつこいですが)。

The kindergartners were now in first grade. Their teacher wanted them to be more grown up since they were no longer in kindergarten. She told them to use grown up words instead of baby words. She then asked them to tell her what they did during the summer.

幼稚園児が今度1年生になりました。
先生が、もう幼稚園児じゃないんだから、もっと'大人'になって欲しいと思ってました。
それで、先生は赤ちゃん言葉を使わないで、大人の言葉を使うように言いました。
そして、"夏休み(欧米は9月が学期初め)に何をしましたか?"と聞きました。


The first little one said he went to see his Nana. The teacher said, "No, no, you went to see your Grandmother. Use the grown up word."

最初の子が言いました、
ばぁちゃんに会いに行きました。」

先生は言いました、
「違うでしょ、"おばあさんに会った"でしょ。大人言葉を使いなさい。」


The next little one said she went for a trip on a choo-choo. The teacher again said, "No, no, you went on a trip on a train. That's the grown up word."

次の子が言いました、
ポッポーにのって、旅行に行きました。」

先生はまたしても言いました、
「違う、違う。"列車に乗って旅行に行った"でしょ。それが、大人言葉よ。」


Then the teacher asked the third little one what he did during the summer. He proudly stated that he read a book. The teacher asked what book he had read. He puffed out his chest and in a very adult way replied,

それから、先生は3人目の生徒に夏休みに何をしたか聞きました。
その男の子は、自慢げに言いました、
「本を読みました。」

先生は聞きました、
「何の本を読みましたか?」

男の子は胸を張って、大人びた感じで答えました、...






















"Winnie the Shit."

「くまのさん」(poohは赤ちゃん言葉で'うんち'なので...)

幼稚園は、英国ではNursery Schoolと言います。
私の娘は2歳からNurseryに通ってます。大体5歳からFirst School(小学校)に行きます。

ためになったでしょ! ;)

ランキング投票は → コチラ

出典:Funs.co.uk

|

« Towards The Top Ten | Main | 100th JOKE »

Comments

Choo-Chooって電車のことだったんだ…!
つうことは、ZOOのChooChooTrainって正しかったのか…

時代遅れですみませんっ!

Posted by: k | 23.05.2004 at 02:42 AM

> k様

 そうですね。すっかり忘れてました。
 こっちの子供が電車のおもちゃで遊んでいるのをみて知りました。

 だとすると、以外とアホな曲ですね。

 ♪ときめーきを 運ぶーよ'気車ポッポ'

Posted by: poohotosama | 23.05.2004 at 04:49 AM

Post a comment



(Not displayed with comment.)




TrackBack

TrackBack URL for this entry:
http://app.cocolog-nifty.com/t/trackback/1874/635523

Listed below are links to weblogs that reference Learning Adult Words:

« Towards The Top Ten | Main | 100th JOKE »