« A Blonde Mother | Main | How to settle in Cambridge? »

Driving Home One Afternoon

最近は毎日帰国の準備に追われて全然研究がはかどりません。

にも関わらず、昨日は夕方からずーっと、この問題を解いていました。
あんまりにも分からなかったので、研究室のメンバーにメールで送ってあげたら、みんなハマってしまって文句を言われました。(思うツボです) 

三角関数を使えば、あっという間に解けますが、中学校レベルの知識で解かなければならないところがミソです。
お盆休みで帰省中の皆さん、暇つぶしにどうですか?

ちなみに、私は今日で4日目です。
明日解答がでるので、それまでには解きたいものです。


それでは、もう一つ頭をひねる問題です。
次のジョークのオチを考えて下さい ;)

A man was driving home late one afternoon, and he was driving above the speed limit. He looks in his rear view mirror and notices a police car with its red lights. He thinks, "I can outrun this guy", so he floors it.

ある男が、午後車で家路を急いでいました。そして、速度制限以上に飛ばしていました。
ふいにバックミラーを見ると、赤いランプをつけたパトカーに気づきました。
彼は考えました、
「こいつはブッちぎれる。」

そして、アクセルをベタ踏みしました。


The cars are racing down the highway -- 60, 70, 80, 90 miles an hour. Finally, as his speedometer passes 100, the guy realizes he can't outrun the cop so he gives up and pulls over to the curb. The police officer gets out of his cruiser and approaches the car.

車は高速道路で追跡劇を繰り広げました。
60、70、80、90マイル/時とスピードを上げ、ついにスピードメーターが100マイル/時(約160km/時)を越えました。
男は、その警官をブッちぎれないと分かって、降参し車を縁石に寄せました。
警官がパトカーを降りて、男の車に近づいてきました。


He leans down and says "Listen mister, I've had a really lousy day, and I just want to go home. Give me a good excuse and I'll let you go."

警官は身を乗りだしてきて言いました、
「ちょっと、アレだよ。私は、今日はひどい一日だったんで、すぐに家に帰りたいんだよ。だから、もし、上手い言い訳ができたら無罪放免してあげるよ。」


The man thought for a moment and said, "Three weeks ago my wife ran off with a police officer. When I saw your cruiser in my rear view mirror I thought

男は、少しの間考えて言いました、
「3週間前、私の嫁さんが警官と駆け落ちしたんだ。
 だから、バックミラーにあなたのパトカーが映ったとき、思ったんだ...




















you were that officer and you were trying to give her back to me!"

”あなたがその時の警官で、嫁さんを返しにきたんだ”って!」

出典:Comedy-Zone.net

おもしろかったら、投票してくださいね! → 英語学習ランキング

|

« A Blonde Mother | Main | How to settle in Cambridge? »

Comments

Everything is very open with a clear explanation of the challenges. It was truly informative. Your site is extremely helpful. Many thanks for sharing!

Posted by: wynnum pool supplies | 08.02.2015 at 10:57 PM

You ought to buy the ones that are suitable taking into consideration the size of the pool as well as the quantity of the water.

Posted by: pool supplies | 26.09.2015 at 09:27 PM

Post a comment



(Not displayed with comment.)




TrackBack

TrackBack URL for this entry:
http://app.cocolog-nifty.com/t/trackback/1874/1186015

Listed below are links to weblogs that reference Driving Home One Afternoon:

« A Blonde Mother | Main | How to settle in Cambridge? »