« I know! | Main | Will the real bride please stand up! »

Eyesight

昨日は、家の掃除で疲れ果てました。

"口は災いの元"ということを書いたジョークです。

A husband and wife are getting ready for bed. The wife is standing in front of a full-length mirror taking a hard look at herself. "You know, dear, " she says, "I look in the mirror, and I see an old woman. My face is all wrinkled, my boobs are barely above my waist, and my butt is hanging out a mile. I've got fat legs, and my arms are all flabby. "

ある夫と妻が床につこうとした時、妻は姿見(鏡)の前に立ち、渋い顔をしました。
妻は言いました、
「ねぇ、あなた。鏡を見ると、そこに歳をとった女が見えるわ。
 顔はしわだらけで、胸はかろうじて腰より上にあって、おしりは1マイルも垂れ下がってる。
 足も太くなって、腕もぶよぶよだわ。」


She turns to her husband and says, "Tell me something positive to make me feel better about myself. "

妻は夫に向き直って言いました、
「何か良いところを言って、私の気分を良くしてくれない?」


He studies hard for a moment thinking about it and then says in a soft, thoughtful voice, "Well, there's nothing wrong with your eyesight. "

夫は、しばらく一生懸命考えたあと、優しく、思慮深そうに言いました、
「そうだねぇ、君のは正常だよ。」















Services for the husband will be held Saturday morning at 10: 30at St. Anselm's Memorial Chapel.

夫のお葬式は、土曜の朝10:30から聖アンセルモ記念教会で行われます。

出典:A-Grin-A-Day.Com

面白かったら、投票してくださいね! → 英語学習ランキング

|

« I know! | Main | Will the real bride please stand up! »

Comments

二重オチですか。
そうとうブラックですなぁ、大好きですけど・・・

教会は、実在?

Posted by: ハリケーン | 02.08.2004 at 03:39 PM

コメントありがとうございます。

ググったら、全部このジョークがでてきたので、実在しない教会だと思います。

また、ブラックと言えば、↓のジョークもお気にめすかも知れません。

http://poohotosama.cocolog-nifty.com/poohotosamas_diary/2004/02/cowboy_boots.html

Posted by: poohotosama | 02.08.2004 at 10:10 PM

横着をしないで自分で辞書を見ると、聖アンセルムス(Saint Anselm)自体は実在のカンタベリー大主教(!)のようです。
ジョークと関係ないにしろ、日本で同じ事をやると問題になりそうですね。

Cowboy-bootsのジョークは若干ヒキました。(^^;)
幼児虐待を連想して・・・(頭の中ではThin Lizzyの唄も響きましたが、条件反射かな?)

Posted by: ハリケーン | 03.08.2004 at 01:47 PM

わざわざ調べていただいてありがとうございます。

カンタベリーは行ったことがないので知りませんでした。
きっと、記念協会とかいうのもあるんでしょうね。

Cowboy-bootsのジョークもオチは同じなんですけど、ちょっとブラック過ぎでしょうか。
でも、私は先生の気持ちが分からないこともないと思いました。

Posted by: poohotosama | 03.08.2004 at 08:58 PM

Post a comment



(Not displayed with comment.)




TrackBack

TrackBack URL for this entry:
http://app.cocolog-nifty.com/t/trackback/1874/1104862

Listed below are links to weblogs that reference Eyesight:

« I know! | Main | Will the real bride please stand up! »